Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων

11ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης

Ενημέρωση για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

Σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο μας εφαρμόζει τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της ελληνικής νομοθεσίας.

Συγκεκριμένα:
Ποιες κατηγορίες προσωπικών Δεδομένων επεξεργαζόμαστε;

Το σχολείο μας επεξεργάζεται δηλ. λαμβάνει, διατηρεί και χρησιμοποιεί τις παρακάτω κατηγορίες προσωπικών δεδομένων:

1) Στοιχεία των μαθητών / μαθητριών μας: ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, πιστοποιητικό γέννησης, οικογενειακή κατάσταση, αριθμός Μητρώου Αρρένων ή Δημοτολογίου, θρήσκευμα, εθνικότητα κ. α.

2) Στοιχεία ταυτότητας και επικοινωνίας γονέων & κηδεμόνων: ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνα, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

3) Στοιχεία φοίτησης, διαγωγής και  επίδοσης των μαθητών / μαθητριών μας: αναλυτική και γενική βαθμολογία, προφορική και γραπτή βαθμολογία, κριτήρια αξιολόγησης (τεστ, διαγωνίσματα), απουσίες, κυρώσεις, βραβεία, δεδομένα σχετικά με μαθησιακές δυσκολίες κ.λπ.).

4) Δεδομένα για την τήρηση του Ατομικού Δελτίου Υγείας και της Αθλητικής Ταυτότητας των μαθητών / μαθητριών μας, που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία.

5) Φωτογραφίες και βίντεο από τη φοίτηση των μαθητών / μαθητριών μας και από τις σχολικές δραστηριότητες (εκπαιδευτικές, αθλητικές, πολιτιστικές, διαγωνισμοί, εξετάσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδρομές, εκπαιδευτικά προγράμματα κ.λπ.), κατόπιν συγκατάθεσης γονέων – κηδεμόνων.

Ποιοι είναι οι Σκοποί της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων και ποια είναι η νομική τους βάση;

1) Η εγγραφή, μετεγγραφή και φοίτηση των μαθητών/τριών στο σχολείο μας. Η συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικές, αθλητικές, πολιτιστικές και άλλες δραστηριότητες του σχολείου (διαγωνισμοί, εξετάσεις, εκδρομές, εκπαιδευτικά προγράμματα κλπ) και η χορήγηση αναγνωρισμένου απολυτηρίου σπουδών. Νομική βάση των παραπάνω επεξεργασιών είναι η συμμόρφωση με την εκάστοτε ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία.

2) Η επικοινωνία του σχολείου μας με τους γονείς – κηδεμόνες για θέματα που αφορούν στη φοίτηση των παιδιών τους και η ενημέρωσή τους για τις δράσεις του σχολείου εγγράφως και ηλεκτρονικά. Νομική βάση της επικοινωνίας αυτής και της ενημέρωσης είναι το έννομο συμφέρον του σχολείου μας να ενημερώνει για δράσεις που υλοποιεί εντός της σχολικής κοινότητας.

Ποιοι είναι οι αποδέκτες της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων;

Η επεξεργασία των εν λόγω δεδομένων περιορίζεται εντός του σχολείου μας. Τα προσωπικά δεδομένα είναι στην αποκλειστική διάθεση του διδακτικού και του διοικητικού προσωπικού του σχολείου μας, το οποίο είναι δεσμευμένο με υποχρέωση τήρησης εμπιστευτικότητας.

Αποδέκτες των δεδομένων είναι α) δημόσιες αρχές (Υπουργείο Παιδείας και οι αποκεντρωμένες υπηρεσίες του, τα ΚΕΔΔΥ ή αντίστοιχοι δημόσιοι φορείς),
β) δικαστικές και εισαγγελικές αρχές, γ) άλλα σχολεία (δημόσια ή ιδιωτικά) σε περίπτωση μετεγγραφής του παιδιού σας, δ) ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα του εσωτερικού ή του εξωτερικού, ε) φορείς με τους οποίους συνεργάζεται το σχολείο μας στο πλαίσιο εκπαιδευτικών, αθλητικών, πολιτιστικών και άλλων δραστηριοτήτων (ενδεικτικά: Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, Βρετανικό Συμβούλιο, ταξιδιωτικά γραφεία κλπ.).
(στ) εξωτερικοί συνεργάτες του σχολείου οι οποίοι, σε κάθε περίπτωση, δεσμεύονται με την υποχρέωση τήρησης εμπιστευτικότητας. Οι ανωτέρω είναι αποδέκτες των εν λόγω δεδομένων μόνο στο βαθμό που αυτό επιβάλλεται για την εκτέλεση των συγκεκριμένων καθηκόντων/εντολών.

Για πόσο χρόνο τηρούνται τα προσωπικά δεδομένα;

Τα ανωτέρω προσωπικά δεδομένα θα διατηρηθούν για το προβλεπόμενο από την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία χρονικό διάστημα. Το σχολείο μας, προκειμένου να επικοινωνεί με τους γονείς – κηδεμόνες και να τους ενημερώνει για τις δράσεις του σχολείου (π.χ. εκδηλώσεις αποφοίτων) θα διατηρήσει τα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας και μόνο στο μέτρο που δεν έχει ασκηθεί δικαίωμα εναντίωσης στα παρακάτω:

α) Οπτικοακουστικό υλικό (φωτογραφίες / βίντεο) των μαθητών – μαθητριών θα διατηρηθεί για πέντε (5) χρόνια από τη λήψη του, εκτός αν οι γονείς – κηδεμόνες ανακαλέσουν νωρίτερα τη συγκατάθεσή τους με συνέπεια την άμεση διαγραφή των εν λόγω δεδομένων.

β) Προσωπικά δεδομένα όπως φωτογραφίες ή και βίντεο μπορούν να είναι ανηρτημένα στην Ιστοσελίδα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του σχολείου για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των πέντε (5) ετών.

Ποια είναι τα δικαιώματα των γονέων/κηδεμόνων;

Οι γονείς – κηδεμόνες ανά πάσα στιγμή με έγγραφο αίτημά τους μπορούν να ασκήσουν τα παρακάτω δικαιώματα: α) Δικαίωμα πρόσβασης: πληροφόρηση για προσωπικά δεδομένα των παιδιών τους και των ίδιων που διατηρεί και επεξεργάζεται το σχολείο. β) Δικαίωμα λήψης αντιγράφων των εν λόγω δεδομένων γ) Δικαίωμα διόρθωσης και συμπλήρωσης ανακριβών ή και ελλιπών δεδομένων, δ) Δικαίωμα φορητότητας των επεξεργαζόμενων προσωπικών δεδομένων με ενδεικτικά νομικά ερείσματα τον νόμο και τη συγκατάθεση ε) Δικαίωμα διαγραφής δεδομένων ή/και περιορισμού της επεξεργασίας τους στ) Δικαίωμα εναντίωσης στην ενημέρωση μέσω απλού ταχυδρομείου, e-mail ή sms με συνέπεια την άμεση διακοπή της εν λόγω ενημέρωσης. ζ) Δικαίωμα ανάκλησης της συγκατάθεσης των γονέων – κηδεμόνων, ανά πάσα στιγμή για την επεξεργασία φωτογραφίας/βίντεο των παιδιών τους.

Τέλος, σε περίπτωση που οι γονείς-κηδεμόνες θεωρούν ότι θίγονται ή πλήττονται τα προσωπικά τους δεδομένα και τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών τους μπορούν να υποβάλουν ανά πάσα στιγμή καταγγελία στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.dpa.gr).

Κατ’ εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και του νόμου 4624/2019), σας ενημερώνουμε σχετικά  με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας από το Ελληνικό Δημόσιο όπως εκπροσωπείται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως υπεύθυνο επεξεργασίας. Τα προσωπικά σας δεδομένα (e-mail) αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από τη σχολική μονάδα λόγω της ιδιότητά σας ως μαθητών ή/και γονέων ή κηδεμόνων και της σχέσης σας με το Ελληνικό Δημόσιο, είναι δε αναγκαία για την εκπλήρωση των σκοπών και υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τις κείμενες διατάξεις, για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της εκπαιδευτικής δραστηριότητας κατά την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού Covid-19 και την απαγόρευση διδασκαλίας με φυσική παρουσία. Επιπλέον, οι μαθητές κατά τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση κοινοποιούν σε συνεργαζόμενους με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων παρόχους υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, κατ’ επιλογήν τους, όνομα ή όνομα χρήστη, αποκλειστικά προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, μέσω της σχετικής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων, και αποκλειστικά για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η ως άνω απαγόρευση, και εν συνεχεία θα διαγραφούν από τους εν λόγω παρόχους. Συστήνεται η σύνδεση των μαθητών μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser) (και όχι μέσω εφαρμογής).

Έχετε δικαίωμα να λάβετε επιβεβαίωση για το κατά πόσον ή όχι προσωπικά δεδομένα που σας αφορούν υφίστανται επεξεργασία. Σε περίπτωση που τα προσωπικά σας δεδομένα υφίστανται επεξεργασία, έχετε το δικαίωμα πρόσβασης στα προσωπικά σας δεδομένα, λήψης αντιγράφου αυτών, διόρθωσης ανακριβειών, συμπλήρωσης ελλιπών προσωπικών δεδομένων, διαγραφής προσωπικών δεδομένων,διακοπής της επεξεργασίας τους, λήψης τους σε δομημένη, κοινώς χρησιμοποιούμενη και αναγνωρίσιμη από μηχανήματα μορφή, διαβίβασής τους σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, χωρίς αντίρρηση από το Ελληνικό Δημόσιο, διαβίβασής τους από το Ελληνικό Δημόσιο σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό, υποβολής καταγγελίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αντίταξης ανά πάσα στιγμή στην επεξεργασία τους για σκοπούς εμπορικής προώθησης.

Για οποιαδήποτε απορία έχετε σε σχέση με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων από το Ελληνικό Δημόσιο ή/και τα σχετικά δικαιώματά σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας (e-mail επικοινωνίας cst@minedu.gov.gr).